آخرین مطالب

رئیسی:

پیام انتخابات 1400 پیام تغییر وضع موجود بود/ به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم/ سفره مردم را به رفع تحریم‌ها گره نمی‌زنیم سیاسی

پیام انتخابات 1400 پیام تغییر وضع موجود بود/ به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم/ سفره مردم را به رفع تحریم‌ها گره نمی‌زنیم

  بزرگنمایی:
رئیس جمهور گفت: پیام ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، مبارزه با فساد، فقر، تبعیض و اجرای عدالت بود.

به گزارش  کیمیای شرق آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تنفیذ خود اظهار کرد: شرط ادب و احترام هنگام دریافت حکم تنفیذ، این بود که دست مبارک رهبر انقلاب را می بوسیدم اما در شرأیط کرونایی این توفیق از من سلب شد.

وی گفت: سر بر آستان ربوبی می‌گذارم و شکر نعمت اعتماد مردم و رهبر انقلاب را به جا می‌آورم. خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از 40 سال در این سرزمین طلوع کرده و از عنایت امام خمینی (ره) و همت مردم آغاز شده است و با جمهوری اسلامی مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

رئیس جمهور ادامه داد: در مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه است. این مدل به عالم عرضه شد تا پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را بدانند و اینکه دین می‌تواند در زندگی انسان معاصر حکومت کند، تمام شئون زندگی انسان را مدیریت کند؛ این درهم آمیختگی‌ها مدل نوینی از حکمرانی را عرضه کرد.

رئیسی بیان کرد: مردم در این 40 سال در جهت تحقق مردم سالاری دینی تلاش کردند و در این 40 سال آنجا که به رهنمودهای رهبری و ریاست‌های نظام اسلامی توجه شد ارتقا داشتیم، آنجا که به رهنمود‌های امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و اقتدار شکوهمند نظام اسلامی بی توجهی شد مشکلات و گله مندی‌های مردم به وجود آمد.

رئیس جمهور گفت: لازم است نسبت به تمام خدماتی که در این 40 سال انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه سپاسگزار باشم، در مقابل این پیشرفت‌ها باید ادای احترام کرد، انتخابات 28خرداد جلوه مردم سالاری دینی بود و مردم علی‌رغم دشمنی دشمنان، مشکلات کرونا و حضور باشکوهی داشتند و حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: انتخابات حماسه‌ای بود که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد، در این حماسه تمام مردم نقش داشتند، از تمام اقشار، اقوام، مذاهب و مردم عزیزی که یکدیگر را دعوت به انتخابات کردند تشکر کنم،؛حماسه 28 خرداد پیام‌های زیادی داشت؛ پیام مردم تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود؛ پیام مردم، پیام اجرأی سیاست‌های اعمالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، پیام توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداشت خون مقدس شهیدان بود، پیام 28 خرداد پیام رفع مشکلات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه بود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این پیام‌ها را مردم با رأی خودشان دادند و از دولت برخواسته از رأی خود خواستند به روابط ناسالم اداری، رانت خواری‌ها، هر گونه ضد ارزشی که هیچ گونه تناسبی با ارزش‌ها در این کشور‌ها ندارد، پایان بدهند.

وی گفت: پیام مردم در این انتخابات پیام تغییر وضع موجود بود. شرایط و وضعیتی که در آن قرار داریم مثل وضعیت اقتصادی و تورم بیش از 44 درصد و رشد نقدینگی 680 درصدی در این سال‌ها و 3 برابر شدن بدهی‌های دولت از سال 94 و مشکلات بسیار دیگری که در زندگی مردم اثر گذاشته، باید حل شود.   

رئیس جمهور گفت: علاج کردن وضعیت کسری بودجه 450 هزار میلیاردی از جمله سایر اقدامات است. ضعیت مردم را مناسب نمی‌بینیم؛ این وضعیت به دلیل دشمنی دشمنان و کاستی‌های درونی است. این مسائل باید تغییر کند. مشکلات اقتصادی بیکاری و مسکن و سایر شکلاتی که مردم نسبت به آن گله‌مندند باید برطرف شود. اعتماد مردم در این دوران آسیب دیده و دولت باید این آسیب را جبران و فاصله بین دولت و ملت راجبران کند.

رئیسی گفت: تحول باید اتفاق بیفتد و برنامه دولت تحول است. این تحول مستند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است؛ بیانیه گام دوم انقلاب مستند اقدامات دولت خواهد بود.

وی اظهار کرد: در سند گام دوم انقلاب، وضع موجود و مطلوب توسط رهبر انقلاب ترسیم شده است و باید وضع موجود را ببینیم؛ همچنین فاصله وضع موجود را بررسی کنیم و به فراز‌های گام بلند دوم برسیم و در این مسیر تمام مردم، دغدغه‌مندان و فرهیختگان باید مشارکت کنند.

سفره مردم را به رفع تحریم‌ها گره نمی‌زنیم

رئیس جمهور بیان کرد: ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم، اما سفره مردم را به این موضوع گره نمی‌زنیم؛ از امروز دولت باید موضوع‌های مهم کسری بودجه، بازار سرمایه، کنترل تورم و گرانی‌ها، کرونا، آب و برق و را دنبال کند و به دولتمردان دوازدهم خسته نباشید می‌گویم، اما کار‌های زیادی امروز پیش روی دولت سیزدهم است؛ یک برنامه ریزی انجام و مسائل محوری شناسایی شده و به مردم اطمینان می‌دهم که راهکار‌های آن هم تعیین شده است.

رئیسی ادامه داد: اجرای برنامه تحولی 4 ساله دولت به زودی در اختیار نخبگان و صاحب نظران قرار می‌گیرد و این برنامه زمینه توسعه کشور است؛ امید ما این است بدون نگاه جناحی، سیاسی و ... در تحول کشور نقش آفرینی کنیم؛ ما اصحاب "ما می‌توانیم" هستیم و یقین داریم برای تمام مشکلات راه برون رفت وجود دارد و اراده جدی نیز در مسئولان خواهد بود.

وی افزود: جوانان برومند و نیروی انسانی کارآمد ما وضعیت را متحول خواهند کرد. با نظر فرهیختگان امیدواریم وضعیت به نفع مردم و ارزش‌های اسلامی و آنچه مورد توقع رهبری و خوانده شهیدان است، تغییر کند.  ضمن پاسداشت خدماتی که تاکنون تمام شده امیدواریم گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس جمهور ادامه داد: پرودگارا تو خوب میدانی حضور من در این عرصه به عنوان طلبه خدمتگذار با چه انگیزه‌ای صورت گرفت. برای خدمت و اجرای عدالت آمده‌ام و برای حضور در این عرصه خدمتگذار مردم خواهم بود. خداوند می‌داند نیت و انگیزه من را و در این عرصه از خداوند می‌خوام من را کمک کند.

رئیسی اظهار کرد: در این عرصه از خداوند برای تمام کسانی که کار مردم را عهده دار هستند، کمک می‌خواهیم. نامه امام علی به مالک اشتر و صفاتی که پیامبر در عید غدیر گفتند را مسئولان باید دارا باشند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد

مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی

حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!

نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

آماده‌باش در 5 استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

بارندگی 120 میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی 35 روستا

دسترسی جنوب کرمان به دلگان سیستان و بلوچستان قطع شد

دستور تخلیه سه روستای جنوب کرمان صادر شد

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

آموزش در مدارس شهرستان های ریگان و گُنبکی سه شنبه غیرحضوری است

انحراف اتوبوس در سیرجان 9 مجروح برجای گذاشت

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» تا نورپردازی در میدان آزادی

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید