آخرین مطالب

افزایش نسبت تسهیلات به سپرده موسسه های مالی استان

بانک‌های خصوصی کرمان تکانی به خودشان دادند اقتصادی

بانک‌های خصوصی کرمان تکانی به خودشان دادند

  بزرگنمایی:
به دنبال چندماه انتقاد مسئولان کرمان از بانک‌های خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات، حالا مدیرکل اقتصاد و دارایی این استان می‌گوید که نسبت تسهیلات به سپرده‌های این بانک‌ها از زیر ۳۰ درصد به ۶۰.۶ افزایش رسیده است؛ هرچند این سهم باز باید افزایش یابد.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کرمان با اشاره به اقداماتی که در بانک های خصوصی استان انجام شده است، گفت: از سه ماه سوم سال 1401 تاکنون مجموع نسبت تسهیلات به سپرده در بانک‌های خصوصی استان از زیر 30 درصد به 60.6 درصد رسیده است.

صادق سلطانی‌نژاد روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی باید منابع استان را در داخل استان هزینه کنند و انتظار می‌رود که این همکاری بیشتر و نسبت تسهیلات به سپرده رعایت شود، افزود: نسبت تسهیلات به سپرده‌ در موسسه ملل 37 درصد است، این موسسه می گوید منابعی که از مردم گرفته اگرچه صرف پرداخت تسهیلات در استان نکرده اما پروژه‌هایی مانند تله‌کابین در کرمان اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت تسهیلات به سپرده‌ در بانک پاسارگاد 12.4 درصد است، اظهار داشت: این بانک فقط 12.4 درصد از منابع سپرده را صرف پرداخت تسهیلات به مردم کرمان کرده است.

بانک‌های خصوصی کرمان تکانی به خودشان دادند

سلطانی‌نژاد بیان کرد: فهرست بانک‌هایی که اکنون نسبت تسهیلات به سپرده‌ آنها در استان زیر 50 درصدی و بانک مرکزی به آنها تکالیفی داشته شامل پاسارگاد، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، سرمایه، شهر، آینده، دی و بانک کارآفرین است.

 

 

 

جهش رتبه کسب و کار استان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از برنامه‌های مورد تمرکز استان بوده است، افزود: با تلاش تیم اقتصادی استان در ارزیابی‌های جدید رتبه ما در حوزه کسب و کار از سی و یکم به دوازدهم ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی، برنامه توسعه کسب و کار در اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمان دنبال می‌شود، گفت: در راستای توسعه فضای کسب و کار استان برخی رویه‌های سختگیرانه در تامین مالی، پرداخت مالیات، تامین اجتماعی و شناسایی واحدهای تولیدی مشکل‌دار پیگیری شد.

آمار ارائه تسهیلات

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان گفت: به منظور توسعه فضای کسب و کار استان در حوزه تامین مالی، تعامل با شورای هماهنگی بانک‌های استان پیگیری و واحدهای مشکل‌دار در حوزه تسهیلات بانکی و مالی شناسایی که در این راستا از ابتدای امسال 43 هزارو 647 فقره تسهیلات در شبکه بانکی به ارزش 32 همت تا پایان دی ماه در استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برگزاری جلسه با واحدهای تولیدی، بانک‌های مرتبط، اتاق بازرگانی و دستگاه‌های متولی که مشکلاتی را با سیستم‌های بانکی داشتند از دیگر اقداماتی بود که اداره کل دارایی استان به منظور بهبود فضای کسب و کار انجام داده است.

اصلاح رویه‌های سخت‌گیرانه

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه در راستای اصلاح رویه‌های سخت‌گیرانه به منظور توسعه فضای کسب و کار جلساتی نیز با تامین اجتماعی برگزار شده است، گفت: به دنبال این موضوع در تامین اجتماعی تقسیط 45ماهه بیمه‌ها، تقسیط مجدد، تقسیط با سفته و بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه فضای کسب و کار رقم درآمدهای مالیاتی و مشکلات واحدهای تولیدی از چالش‌های این حوزه است گفت: در این راستا دولت کاهش نرخ مالیاتی واحدهای تولیدی به 18 درصد را پیگیری کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان با اشاره به اینکه به منظور توسعه فضای کسب و کار این استان 25 هزار میلیارد ریال جرائم مالیاتی مودیان بخشوده شد، گفت: تا آخر سال هم این رقم بخشودگی مالیاتی واحدهای تولیدی در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

بانک‌های خصوصی کرمان تکانی به خودشان دادند

اجرای حداکثر اختیارات سازمان مالیاتی در کرمان

وی با اشاره به اینکه حداکثر اختیارات سازمان مالیاتی کشور در استان کرمان اجرا شده است، گفت: در ارتباط با فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و اصناف مشکلاتی که واحدهای تولیدی در کارگروه‌ها و نشست‌های متعدد داشتند، پیگیری شد.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه 9 واحد صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم‌اینک دچار مشکل در بخش‌های مالیاتی هستند، گفت: با اقدامات متعدد توسعه فضای کسب‌وکار استان به میزان قابل ملاحظه ای محقق شد.

صدور مجوزها

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه صدور مجوزها در کرمان اتفاق افتاده است، بیان کرد: تاکنون 38 هزار و 860 مجوز از درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیکی در این استان صادر شده و 6 هزارو 700 مورد مجوز نیز در نوبت بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان با اشاره به بحث پروانه های کسب گفت: براساس قانون تسهیل و بهبود فضای کسب و کار، همه واحدهای صنفی و دارندگان پروانه کسب باید نسبت به دریافت مجوز الکترونیکی یعنی همان شناسه یکتا اقدام کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 1403 ارائه خدمات به واحدهای صنفی براساس مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا خواهد بود.

مولدسازی

سلطانی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه بحث مولدسازی از موضوعات اصلی دولت در تحقق اصلاح ساختاری بودجه است، تصریح کرد: این مهم می‌تواند در جاهایی که پروژه‌ها پشتوانه مالی قوی ندارند موثر باشد و محدودیت اعتباری پروژه‌ها رفع شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان در حوزه مولدسازی 196ملک مازاد به ارزش 9 همت شناسایی شده است، گفت: بعد از شناسایی املاک مازاد در کمیسیون ماده5 بحث ارزش‌افزایی این املاک دنبال می‌شود تا با بالاترین ارزش افزوده این املاک تهاتر، معاوضه شود یا به فروش برسد و از محل این فروش پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با درصد پیشرفت فیزیکی پایین‌تر دنبال می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمان با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های بااهمیت استان کرمان در حوزه مولدسازی بیمارستان شفا است، تاکید کرد: در حوزه جایگزینی این بیمارستان در فاز اول 130 همت و در فازهای بعدی چهار همت باید تامین شود.

وی ادامه داد: احداث ساختمان‌های اداری در جهاد کشاورزی شمال و جنوب، پروژه‌های نیمه تمام توسعه کتابخانه‌ها در دانشگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی ساختمان سد صفارود و پروژه‌های خط برق در حوزه مولدسازی در سطح استان شناسایی شدند تا از طریق شناسایی املاک مازاد به سرانجام برسند.

سلطانی‌نژاد با اشاره اینکه در سال جاری فرایند مستندسازی 171 ملک دستگاه‌های اجرایی در سطح استان انجام شده است، تاکید کرد: تمامی سندها تبدیل به سندهای تک برگ دولتی با رنگ بنفش و این مهم هم از اقداماتی بوده که در اداره کل دارایی انجام شده است.

تسهیلات تبصره 18

وی با اشاره به تسهیلات تبصره 18 گفت: در استان کرمان در سه بخش تسهیلات تبصره 18 را در سال جاری دنبال کردیم که یک بخش مربوط به دستگاه‌های اجرایی با اعتبار حدود 130 همت و تاکنون 125 همت آن پرداخت شده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی کرمان با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره 18 در 2 بخش دیگر(سوم و چهارم) ادامه داد: در بخش چهارم نیز در راستای تبصره 18 مبالغی در حال پرداخت است و تا امروز حدود هشت هزار میلیارد ریال و در بخش سوم نیز تاکنون یکهزارو 30 میلیارد ریال پرداخت شده است.

بانک‌های خصوصی کرمان تکانی به خودشان دادند

سرمایه گذاری خارجی

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه مجموع پرداختی استان در حوزه تسهیلات تبصره 18(سال 1402) 128 همت است، گفت: در 10 ماه امسال 6 طرح به عنوان طرح سرمایه‌گذاری به مبلغ 51 میلیون و 255هزار دلار مصوب کردیم.

وی ادامه داد: این 6 طرح سرمایه‌گذاری شامل تولید روغن موتور و روغن صنعتی(سیرجان)، تولید فروکروم (بافت)، کنسانتره مس در (شهربابک)، کنسانتره کرومیت در (سیرجان)، تولید دارو در( کرمان) و تولید کنسانتره مس در (جیرفت) بوده است.

مدیر کل اقتصاد و دارایی کرمان تاکید کرد: سرمایه خارجی وارد شده به استان در این 10 ماه 28میلیون و 350هزار دلار است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد

مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی

حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!

نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

آماده‌باش در 5 استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

بارندگی 120 میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی 35 روستا

دسترسی جنوب کرمان به دلگان سیستان و بلوچستان قطع شد

دستور تخلیه سه روستای جنوب کرمان صادر شد

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

آموزش در مدارس شهرستان های ریگان و گُنبکی سه شنبه غیرحضوری است

انحراف اتوبوس در سیرجان 9 مجروح برجای گذاشت

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» تا نورپردازی در میدان آزادی

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید