آخرین مطالب

فرماندار فهرج در نشست خبری با اصحاب رسانه :

خسارات 20 تا 90 درصدی عارضه خشکیدگی خرما در فهرج سیاسی

خسارات 20 تا 90 درصدی عارضه خشکیدگی خرما در فهرج

  بزرگنمایی:
حسین سعیدنیا فرماندار فهرج در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در بعضی از نخلستان های شهرستان فهرج خسارات خشکیدگی خرما ۲۰ تا ۹۰ درصد است

فرماندار فهرج در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت گفت : در هفته دولت 58 طرح عمرانی با اعتبار 594 میلیارد تومان در حوزه های مختلف در شهرستان فهرج به بهره برداری می رسد .

او بیان کرد : امسال در کمیته برنامه ریزی 121 میلیارد تومان اعتبار برای ادارات شهرستان .در نظر گرفتیم.

او افزود:  همچنین از محل اعتبارات تبصره 18 ،87 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهیم داد.

او با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان فهرج گفت : باید در این زمینه توجه ویژه به شهرستان فهرج شود از وسعت 5 هزار کیلومتر مربعی این  شهرستان 4هزار و 300 کیلومتر آن بیابان است نیاز است در زمینه بیابان‌زدایی بیشتر کار شود سال گذشته در شهرستان فهرج هزار هکتار مالچ پاشی با اعتبار 180 میلیارد تومان صورت گرفت . همچنین قرار داد 2 هزار هکتار برای  مالچ پاشی بسته شده با اعتبار 264 میلیارد تومان که عملیات طرح مالچ پاشی بزودی در بخش نگین کویر آغاز خواهد شد تا بتوانیم از خسارات مخرب شن های روان بکاهیم .

فرماندار فهرج گفت:  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قراردادی برای 17 روستا در زمینه واگذاری زمین به بنیاد مسکن منعقد کرده است که در راستای اعطای زمین برای مسکن جوانان در 17 روستا دیگر مشکلی نداریم و در سایر روستاها هم در مرحله واگذاری زمین از منابع طبیعی و آبخیزداری به بنیاد مسکن است .

فرماندار فهرج در زمینه  ورزش در شهرستان فهرج گفت : ما در طی یکسال گذشته انقلاب ورزشی را در شهرستان رقم زدیم که بی سابقه بوده  است . او افزود :  8 زمین چمن مصنوعی در سطح روستاها با اعتبار بیش از 13 میلیارد تومان  در این شهرستان طی یکسال بهره برداری شده که با مشارکت دهیاری ها و معین های اقتصادی ، بنیاد علوی ساخته شده که در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید. 

سعیدنیا در زمینه تکمیل مجموعه ورزشی شهید سلیمانی شهر فهرج گفت : 2 میلیارد و 620 میلیون تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی شهید سلیمانی شهر فهرج اختصاص دادیم که اکنون مراحل تکمیل این مجموعه ورزشی با سرعت درحال انجام است.

 

فرماندار فهرج در زمینه آسفالت در شهرستان گفت : 93 هزار و 200 متر مربع آسفالت  معابر  را، در 21 روستا داشتیم که 16 روستای آن طی همین 4 ماه گذشته با متراژ 80 هزار متر مربع آسفالت از محل اعتبارات ملی استانی و با قیر مشارکتی صورت گرفته است.

سعیدنیا درباره نهضت ملی مسکن گفت : کلنگ 100 واحد در پروژه ملی مسکن را به زمین زدیم و در روستاها  240 تسهیلات بهسازی مسکن هر کدام به مبلغ 200 میلیون تومان پرداخت شده که اکنون در روستای اسد آباد ، نوریه ، علی آباد سجادی ، فتح آباد ، امام علی ، دهنو میرزا و دهنو انصاری مشکل واگذاری زمین به جوانان را نداریم . سعیدنیا بیان داشت :یک واحد مسکونی هم بصورت نمادین در روستای جهان آباد  در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

 فرماندار فهرج همچنین اظهار کرد : 105 میلیارد تومان کار عمرانی انجام دادیم که در جای جای شهرستان کارهای عمرانی قابل مشاهده است و مشکل تاریکی معابر در اکثر روستاها برطرف شده است.

او همچنین از تجهیز و خرید ماشین آلات سنگین به بخشداری مرکزی خبر داد و گفت: ما تاکنون 4 دستگاه لدر ، گریدر و غلتک با مبلغ 27 میلیارد تومان خریداری کردیم که 10 درصد سهم آورده دهیاری ها و 90 درصد از طریق تسهیلات ارائه شده به دهیاری ها از سوی پست بانک تامین شده است.

 سعیدنیا بیان داشت: خرید 14 دستگاه کامیون برای شهرستان نیز در مرحله تفاهم قرار داد است تا بتوانیم یک شرکت عمران توسعه ای قوی در بخش مرکزی شهرستان راه اندازی کنیم .

سعیدنیا با اشاره به مطالبات مردم در رابطه با روستای رکن آباد گفت : طی جلسات صورت گرفته اکنون در مرحله انعقاد قراردادی با مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان با بنیاد مسکن برای مطالعه و اجرای طرح هادی برای روستای رکن آباد هستیم. او افزود :   بزودی شن ریزی معابر روستای رکن آباد آغاز می شود.

فرماندار فهرج با اشاره به اعتبارات شهرستان بیان کرد : اعتبارات کمیته برنامه ریزی با الویت آب ، راه ، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی بوده است که 45 درصد از بودجه 121 میلیارد تومانی این شهرستان را به این 4 اداره اختصاص دادیم .

 

فرماندار فهرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه راه های روستایی گفت :  3ونیم کیلومتر احداث راه روستایی به روستای دهنو آزادگان صورت گرفته است و اکنون از افتخارات ما و اقدامات دولت سیزدهم است که  دورترین نقطات شهرستان   با اعتبار 11 میلیارد تومان به آسفالت متصل شده است.

این پروژه از سال 97 زیرسازی شده بود اما آسفالت نشده بود که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

در هفته دولت آسفالت باند دوم  روستای برج اکرم در محور اصلی تکمیل می شود و بزودی به بهره برداری می رسد . باند دوم روستاهای یوسف آباد زید افراز ، عامریه و دهنو بهزادی در دستور کار خواهیم داشت.

در طی یکسال گذشته6ونیم کیلومتر در شهرستان روکش آسفالت داشتیم هم در معابر روستایی و هم در جاده اصلی نرماشیر به سمت ریگان .

به گفته فرماندار فهرج ؛  45 کیلومتر جاده فهرج به سمت شورگز مقاوم سازی و درز گیری شده است و  اکنون جاده بین المللی فهرج به سمت شورگز به یک نقطه پایداری رسیده است.

سعیدنیا در ادامه اظهار داشت : قرارداد 15 کیلومتر روکش آسفالت منعقد شده و پیمانکار نیز مشخص شده است که با الویت 7 کیلومتر از سه راهی دهنو میرزا به سمت سکهور ، 4 کیلومتر از جعفرآباد به سمت برج اکرم  است. سعیدنیا بیان داشت : روکش آسفالت ازسه راه جهان آباد به سمت نعمت آباد ، قسمتی از محدوده فتح آباد و قسمتی از محدوده کدور پایین شهرستان نرماشیر به سمت اکبر آباد و الله آباد مستوفی، قسمتی از جاده فهرج به سمت نعیم آباد نیز طبق همین قرارداد روکش خواهیم داشت .

 

 فرماندار  فهرج با اشاره به افتتاح پاسگاه پلیس راه  فهرج به زاهدان گفت : در محور های مواصلاتی مشکلاتی داشتیم  که حضور عزیزان در پلیس راه به کاهش تصادفات کمک زیادی کرده است‌. او در ادامه گفت : تلاش داریم ساخت ساختمان پلیس راه در آینده نزدیک آغاز شود.

 

سعید نیا در رابطه با مشکل کشاورزان فهرجی گفت : در بعضی نخلستان های شهرستان خسارات خرما 20 تا 90 درصد است .

او گفت:  خشکیدگی خوشه های خرما خسارات قابل توجهی به کشاورزان شهرستان فهرج وارد کرده است. وی افزود : در طول زندگی ام این چنین خشکیدگی خوشه های خرما را  ندیده بودم لازم است خسارات کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی پرداخته شود .

او  در زمین آفت سوسک حنایی در نخلستان های شهرستان فهرج  گفت :  خوشبختانه تاکنون آفت سوسک حنایی سرخرطومی در باغات شهرستان مشاهده نشده است.

فرماندار فهرج به کشاورزان  توصیه کرد از انتقال پاجوش از شهرستان های مجاور به باغات شهرستان تا فروکش کردن خطر این آفت خودداری کنند . این آفت جدی است در ظاهر دیده نمی شود اما از درون درخت را از بین می برد 

 فرماندار فهرج بیان کرد : در هفته دولت صنایع بسته بندی خرما با اعتبار 4 میلیارد تومان افتتاح  و  یک طرح آبیاری تحت فشار با مبلغ 438 میلیون تومان که 250 میلیون تومان آن اعتبار بلاعوض است به بهره برداری  خواهد رسید.

سعید نیا در ادامه گفت : در یکسال گذشته 5 واحد صنایع بسته بندی خرما را با اعتبار بیش از 30 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

به گفته سعید نیا ساختمان پایگاه امدادی شهرستان فهرج اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی دوماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

سعیدنیا در زمینه آثار تاریخی در فهرج گفت :با پیگیری های صورت گرفته دو اثر تاریخی  شهرستان فهرج  بنام محوطه تاریخی چاه ریگان در بخش نگین کویر و  کاروانسرای 8 ضلعی در فهرج به سمت شورگز  ثبت ملی شده است .

حسین سعیدنیا در ادامه گفت : کلنگ مجتمع گردشگری بخش خصوصی با اعتبار اولیه 10 میلیارد تومان به زمین زده شده و  همچنین یک میلیارد تومان برای  راه اندازی خانه خلاق  صنایع دستی  اختصاص داده شده است . فرماندار فهرج گفت : سال گذشته مجتمع گردشگری جنب پلیس راه  با اعتبار 7 ونیم میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

سعید نیا در ادامه اظهار داشت : 2 میلیارد تومان برای ایستگاه هواشناسی در بیابان لوت اختصاص داده شده است .

سعید نیا در ادامه گفت : در هفته دولت 2 طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات صندوق کار آفرینی امید با اعتبار بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار فهرج  در زمینه برق در شهرستان اظهار داشت : امسال کمترین افت ولتاژ را در مصارف خانگی داشته ایم چراکه طی یکسال گذشته  با اعتبار24 میلیارد تومان ، 23دستگاه ترانس در بخش مرکزی، شهر فهرج و بخش نگین کویر نصب کردیم .

سعیدنیا بیان داشت : همچنین  در هفته دولت 10 طرح توسعه شبکه و رفع افت ولتاژ را  با اعتبار 3 میلیارد و 958 میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

 

فرماندار فهرج گفت : کمتر از یکسال از کلنگ احداث  دبیرستان دخترانه علی آباد چاهدگال می‌گذرد و  امروز بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بزودی افتتاح خواهد شد .

سعید نیا اظهارداشت : 2 مدرسه غیردولتی نیز در یکسال گذشته در شهر فهرج راه اندازی شده است.

فرماندار فهرج همچنین از افتتاح دبستان دخترانه اسد آباد انگوری افتتاح و دبستان هفت تیر فهرج  در چندماه گذشته خبر داد و افزود: دبستان امام رضا(ع) قبل از بازگشایی مدارس در مهرماه افتتاح خواهد شد .

سعید نیا می گوید : زمین چمن ورزشی دبیرستان رسول اکرم (ص) با اعتبار بیش از 1 میلیارد تومان و مشارکت صنایع خودروسازی کرمان و اعتبارات آموزش و پرورش آماده بهره برداری است.

سعید نیا اظهار داشت : کلنگ ساخت دبستان شهید دارباز در روستای برج اکرم با اعتبار 6 میلیارد تومان  در هفته دولت به زمین زده خواهد شد.

فرماندار فهرج در زمینه پارک های شهر فهرج اظهار داشت : 6 میلیارد تومان امسال برای پارک های سطح شهر فهرج بودجه در نظر گرفته ایم که امیدواریم بزودی تخصیص پیداکند . همچنین طرح توجیهی پارک ساحلی در جنب اداره منابع طبیعی آماده شده و به معاون عمرانی استاندار ارائه دادیم امیدواریم بتوانیم اعتباری از سوی سازمان شهرداری های کشور  در زمینه احداث این پارک برای شهرستان دریافت کنیم  .

فرماندار فهرج در زمینه احداث کارخانه آسفالت شهرداری  فهرج گفت : این کارخانه از سال 97 تقریبا تعطیل بود اکنون به بخش خصوصی اجاره داده شده که به کمک شهرداری و سرمایه گذار طی یک ماه گذشته یک میلیارد و 450 میلیون برای بهسازی کارخانه آسفالت هزینه شده و در هفته دولت روشن خواهد شد.

سایت اداری شهرستان بزودی تکمیل می شود امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد و چندین اداره به محل سایت اداری شهرستان انتقال پیدا کند .

مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را گرفته ایم اما ساختمانی نیست که راه اندازی کنیم .  فرماندار فهرج گفت : برای اداره پزشکی قانونی و اداره اوقاف و امور خیریه نیز  با کمبود ساختمان برای راه اندازیشان روبرو هستیم .

سعیدنیا در رابطه با احداث مجتمع فرهنگی هنری فهرج گفت : بیش از 12 سال از احداث کلنگ ساخت ساختمان مجتمع فرهنگی هنری شهر فهرج می‌گذرد که اکنون  17 ونیم میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری و 4 میلیارد تومان از کمک های نماینده محترم به کمیته برنامه ریزی شهرستان برای ساخت این مجتمع اختصاص یافته است

در هفته دولت کلنگ احداث کارخانه آسفالت با  ورود سرمایه گذار بخش خصوصی خواهیم داشت  10 میلیارد تومان سهم آورده و 15 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار  سرمایه گذار می گذاریم  که با این اقدام تعداد کارخانه های آسفالت شهرستان به 2 عدد می‌رسد

سعیدنیا بیان داشت : در هفته دولت 6 خانه مددجوی بهزیستی به بهره برداری خواهد رسید.  او افزود : در سال گذشته 2 میلیارد و 172 میلیون تومان کمک های بلاعوض به مددجویان بهزیستی اختصاص پیدا کرده است.

سعید نیا می گوید طی یکسال گذشته 27 کیلومتر توسعه شبکه  در شهرستان داشتیم و  2 هزار و 950 علمک گاز نصب کردیم و  هزار و 400 اشتراک و نصب کنتور داشتیم . 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای توسعه شبکه  و نصب علمک های پراکنده اعتبار هزینه شده است .

فرماندار فهرج همچنین گفت :  هزینه گاز نسبت به نفت ارزان‌تر است و از شهروندان می خواهم نسلت به گازکشی منازلشان اقدام کنند.

 

سعیدنیا افزود : بیش از 10 میلیارد تومان برای تقویت آنتن دهی و اینترنت در شهرستان هزینه شده است.

او بیان داشت : نصب دکل ایرانسل در بخش نگین کویر در دستور کار است.

حسین سعیدنیا فرماندار فهرج خاطرنشان کرد : بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان در حوزه عشایری اعتبار گذاشتیم. برای اولبن‌ بار زیرسازی و تیغ زنی جاده چاه ریگان آغاز شده است. از محل اعتبارات فاقد دهیاری ، آسفالت  در محدوده چاه ریگان در مرحله قرار داد است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد

مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی

حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!

نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

آماده‌باش در 5 استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

بارندگی 120 میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی 35 روستا

دسترسی جنوب کرمان به دلگان سیستان و بلوچستان قطع شد

دستور تخلیه سه روستای جنوب کرمان صادر شد

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

آموزش در مدارس شهرستان های ریگان و گُنبکی سه شنبه غیرحضوری است

انحراف اتوبوس در سیرجان 9 مجروح برجای گذاشت

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» تا نورپردازی در میدان آزادی

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید

توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران

ایروانی: اسرائیل می‌داند پاسخ دوم ایران قاطعانه‌تر خواهد بود

طرف مقابل واکنشی نشان دهد، اقدامات بعدی ایران سهمگین‌تر خواهد بود

هنرمندان با صدور بیانیه‌ای از اقدام مقتدرانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند

اذعان رسانه صهیونیست: پاسخ ایران به اسرائیل، نشان داد که تهران مهارشدنی نیست

امیرعبداللهیان: هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم

دستگیری زن و مرد مامورنما در مزارع پیاز عنبرآباد

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران