آخرین مطالب

آنچه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گذشت؛

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار سیاسی

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

  بزرگنمایی:
سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی دو محور عمده داشت؛ پیگیری مصوبات دور نخست سفر و احیای واحدهای تولیدی راکد در یکی از استان‌های صنعتی کشور و گشایش گره از دو طرح نیمه‌تمام پس از ۲۰ سال.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی 18 خرداد ماه در سفری دو روزه وارد استان آذربایجان شرقی شد. این سفر به منظور پیگیری مصوبات سفر قبلی -12 خرداد 1401- و همچنین دیدارهای مردمی، نشست با فعالان اقتصادی، هنرمندان و فعالان فرهنگی و بازدید از کارخانجات بزرگ صنعتی این استان انجام شد.

وزرای کشور، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست وزارت صمت، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، معاون امور زنان و خانواده و معاون اجرائی رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی کردند.

رئیس جمهور در سفر قبلی خود به استان آذربایجان شرقی - بیست و سومین سفر استانی - دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، نشست با جمعی از نخبگان، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی را در برنامه داشت.

آیت‌الله رئیسی که در کسوت رییس دستگاه قضا نیز آبان 1398 به آذربایجان سفر کرده و پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی این استان صنعتی بود، این بار دو دستور کار عمده را در سفر خود دنبال می کرد: احیای واحدهای تولیدی و افتتاح طرح‌های راهبردی استان که دو دهه بر زمین مانده بود.

با این سفر گره از دو طرح نیمه‌تمام 22 و 20ساله در استان آذربایجان شرقی باز شد؛ نخست رویای 22ساله راه‌آهن تبریز - میانه رنگ واقعیت گرفت و با افتتاح بستان‌آباد - تبریز و تکمیل خط دسترسی به شمال غرب کشور را تسهیلکرد و دیگری طرح 20ساله تأمین و انتقال آب شرب میانه از سد گرمی‌چای و تأمین آب شرب 180هزار نفر که تامین آب مردم منطقه را مرتفع می کند.

رئیس جمهوری در دور دوم سفرهای استانی روز گذشته وارد استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز شد و این طرح ها را افتتاح کرد. این دومین سفر رئیسی به استان آذربایجان شرقی در طول یک‌ سال گذشته است.

گزیده سخنان و اقدامات رئیس جمهور در پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم به شرح زیر است:

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

 

رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال و تامین مسکن را از مهم‌ترین تصمیمات در مقابل مطالبات مردمی در این سفر عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی برای رفع این مشکلات انجام شده و با تصمیمات این سفر تکمیل خواهد شد.

سه دستور رئیس جمهور برای توسعه صنعت چرم تبریز

شهرک صنعتی چرمشهر نخستین مقصد آیت‌الله رئیسی در استان آذربایجان شرقی بود که رئیس جمهور در نشستی با حضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی این شهرک، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

یک افتتاح و دو رونمایی مهم تولیدی

رئیس جمهور همچنین با حضور در کارخانه تراکتورسازی ایران در تبریز، خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان را افتتاح کرد. این خط با ظرفیت تولید سالانه 4 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری سبک، سنگین، ون و کشنده در مساحتی به متراژ 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد ریالی احداث شده و برای 200 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

در ادامه حضور آیت‌الله رئیسی در کارخانه تراکتورسازی تبریز، دو محصول جدید تراکتور شالیزار و محور جلوی تراکتور سنگین و موتورهای صنعتی رونمایی شد.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

تخصیص اعتبار 5هزار میلیاردی به کشاورزان برای خرید تراکتور ایرانی

رئیس جمهور همچنین در حاشیه رونمایی از این دو محصول شرکت تراکتور سازی ایران با اشاره به مصوبه دولت، از تخصیص 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و اعطای این تسهیلات به کشاورزان خریدار تراکتورهای ایرانی خبر داد.

شرکت ماشین‌سازی تبریز از دیگر مقاصد آیت‌الله رئیسی در سفر به استان آذربایجان شرقی بود که در دوره تصدی ریاست قوه قضاییه و دور اول سفر استانی‌ش به آذربایجان شرقی جانی تازه گرفته و احیا شده بود و در جریان آخرین وضعیت فعالیت و تولیدات این شرکت قرار گرفت.

در ادامه حضور رئیس جمهور در مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز، مراسم جشن احیای 220 واحد راکد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی در این مراسم با قدردانی صمیمانه از همه کسانی که در احیای این واحدها، از جمله کارخانه ماشین‌سازی تبریز نقش داشتند، گفت: اینکه گفته شد در سال 1401 در این کارخانه حدود 1300 دستگاه تولید شده و برای سال جاری تولید 2 هزار دستگاه هدف‌گذاری شده نشان‌دهنده آن اراده بلند و دستان توانای شما کارگران و صنعت‌گران عزیز است.

آیت‌الله رئیسی با اظهار خرسندی از تولیدات جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از تجربه ناموفق خصوصی‌سازی این مجموعه اظهار داشت: ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم اما این کار زمانی مطلوب است که باعث رشد و افزایش کیفی و کمی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود، اگر نه آنچه تحت عنوان خصوصی‌سازی انجام و باعث بیکاری کارگران و تعطیلی یک واحد صنعتی شد که مایه افتخار تبریز، ایران و کلیت صنعت کشور بود، به هیچ وجه مطلوب نیست.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

احیای 5هزار 700 شغل با احیای شرکت ماشین‌سازی تبریز

رئیس جمهور با بیان اینکه شما صنعت‌گران ضمیمه کردن دانایی به توانایی را در عمل معنا کردید، افزود: امروز با احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، حدود 7 هزار و 500 شغل احیا شده است.

مهار تورم را با رشید تولید دنبال می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، خاطرنشان کرد: برخی کشورها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم. تورم زمانی مهار می‌شود که تولید و صادرات ما افزایش پیدا کند، لذا از همه شما می‌خواهم که با امید کار و تلاش خود را دنبال کنید.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

راه غلبه بر چالش‌ها نه عقب‌نشینی، بلکه ساختن ایرانی قوی است

رئیس دولت سیزدهم، در دیدار جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت این استان با اشاره به تلاش‌های دشمنان در طول 44 سال گذشته برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره اغتشاشات پاییز سال گذشته که این توطئه‌ها را ناشی از عصبانیت دشمن از پیشرفت کشور دانسته بودند، یادآور شد و تأکید کرد: به‌رغم همه سختی‌های تحمیل شده به مردم در این دوران، ملت ایران این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ما راه مقابله با دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان را تسلیم و عقب‌نشینی نمی‌دانیم، تصریح کرد: فقط با قوی شدن و ساختن ایرانی قوی می‌توان از این چالش‌ها عبور کرد.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

افزایش دو برابری تولیدات تراکتورسازی تبریز

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم تبریز و در میدان ارگ این شهر از افزایش دو برابری تولیدات تراکتورسازی تبریز و ایجاد خط تولید جدید کامیون‌سازی خبر داد و اعلام کرد: این مجموعه خودروساز روزانه 20 کامیون تولید خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: اینکه به‌رغم تحریم‌ها روند تجارت ما در 40 سال گذشته به رکورد 53 میلیارد دلاری رسیده، نشانگر پیروزی ملت ایران و شکست تحریم‌ها و فشارهای حداکثری دشمن است که نمی‌خواست مراکز تولیدی ایران رونق داشته باشند.

رئیس دولت تأکید کرد: دولت مردمی با همه وجود اجازه نمی‌دهد کوچکترین فساد و روابط ناسالم در ادارات رخنه کند و هرجا گزارشی رسیده مدیران و مسئولان دستگاه‌ها اولین مدعی بوده و با حساسیت با فساد و تخلف برخورد می‌کنند.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

مرحوم شهریار جایگاه هنر را درک کرده و با آثار خود زیبایی آفرید

دیدار با اهالی فرهنگ و هنر، بخش دیگری از این سفر بود؛ آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت: شعر، ادبیات، فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که زیبایی خلق کند و جلوه‌گاه جمال حضرت حق باشد و جایگاه محترم شعرایی مانند مرحوم شهریار، به این دلیل است که آنها مقام و جایگاه هنر را درک کرده و با آثار خود زیبایی آفریده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از رشادت‌های زنان و مردان غیور تبریزی در مقابله با استعمار و استبداد، بر ضرورت به تصویر کشیدن ایستادگی و مقاومت آنها در قالب‌های مختلف هنری برای نسل‌های آینده تأکید کرد.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

تکلیف رئیس جمهور به معان اجرایی و رئیس سازمان اداری و استخدامی

در پایان روز اول این سفر، رئیس جمهور در نشستی با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی به حاشیه راندن مدیران بی‌انگیزه و خسته را سیاست قطعی دولت مردمی عنوان و معاون اجرایی رئیس جمهور را مکلف کرد، موضوع جذب نیروهای صاحب صلاحیت علمی و مدیریتی فاقد سوابق اجرایی را با رئیس سازمان اداری و استخدامی بررسی و نتیجه آن را اطلاع‌رسانی کند.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران

در آغاز روز دوم سفر، راه‌آهن بستان‌آباد - خاوران در آذربایجان شرقی پس از 22 سال وقفه با همت دولت مردمی و در حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

آیت‌الله رئیسی در سخنان کوتاهی در آیین افتتاح این مسیر ریلی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به آسایش و رفاه مردم، بر اهتمام دولت برای تحقق این مهم تاکید کرد و گفت: احداث این مسیر ریلی یکی از مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای استانی بود که با همت و تلاش دولت پس از وقفه‌ای 23 ساله به سرانجام رسید.

رئیس جمهور در این مراسم افتتاحیه ضمن ابراز خرسندی از تحقق وعده دولت به مردم آذربایجان شرقی افزود: اینکه سفر زیارتی مشهد مقدس به عنوان نخستین مقصد این مسیر ریلی انتخاب شده و مسافران آن نیز خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین امنیت و سلامت هستند نیز به برکات آن خواهد افزود.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

بهره‌برداری از 3 پروژه آب و برق در آذربایجان شرقی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به آذربایجان شرقی، صبح امروز جمعه از پروژه آبرسانی به میانه از طریق سد گرمی چای، شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال 49 کیلومتری بهره‌برداری کرد. با بهره‌برداری از این پروژه مردم میانه، شهر تَرک و 17 روستای واقع در مسیر از آب شرب سالم و با کیفیت بالا برخوردار شدند.

رئیس جمهور احداث تصفیه‌خانه میانه به‌دست متخصصان ایرانی را از جمله اقدامات ماندگار در استان آذربایجان شرقی دانست و گفت: با همت، تلاش و پیگیری‌های مسئولان دولت، پیمانکاران و کارگران عزیز در طول یکسال و نیم اخیر به میزان 20سال گذشته برای این پروژه کار صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

وی بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمال غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در مدیریت انرژی عنوان کرد و نقش این مرکز در تبادل برق با کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور احداث تصفیه‌خانه میانه به‌دست متخصصان ایرانی را از جمله اقدامات ماندگار در استان آذربایجان شرقی دانست و گفت: با همت، تلاش و پیگیری‌های مسئولان دولت، پیمانکاران و کارگران در طول یکسال و نیم اخیر به میزان 20 سال گذشته برای این پروژه کار صورت گرفته که شایسته قدردانی است.

آیت‌الله رئیسی بهره‌برداری از مرکز دیسپاچینگ برق شمال غرب کشور را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت در مدیریت انرژی عنوان کرد و نقش این مرکز در تبادل برق با کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

ضرب‌الاجل 2 ماهه رئیسی برای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود

رئیس دولت در ادامه روز دوم سفرش به استان آذربایجان شرقی، در جمع مردم منطقه چاراویماق، مسئولان استانی را مکلف کرد کمیته‌ای با حضور مسئولان و صاحب‌نظران منطقه و استان تشکیل دهند تا در مدت حداکثر 2 ماه راهکارهای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود را بررسی و تدوین کنند و تصریح کرد: محرومیت‌هایی که در این منطقه مشاهده می‌شود به دلیل عدم بهره‌مندی از ثروت‌ها و منابع طبیعی نیست، بلکه به دلیل عدم استفاده بهینه از این منابع است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: نتایج کار این کمیته باید به گونه‌ای باشد که مردم و جوانان منطقه اطمینان پیدا کنند که ظرف امسال و سال آینده با اقدامات جهادی، وضعیت اینجا به شکل جهشی تغییر کرده و بهبود خواهد یافت تا نسبت به ماندن در منطقه امیدوار شوند.

برداشت ثمرات سفر اول در دومین سفر به دیار شهریار

پیوستگی مردم آذربایجان با دین و اسلام جدا نشدنی است

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم نشان دادند که عشق‌شان به نظام، ولایت و خون شهدا همیشگی است، تصریح کرد: مردم آذربایجان، نه فقط آذربایجان ایران بلکه حتی آذربایجانی که در همسایگی ماست، نشان دادند که عشق و ارادت و دلبستگی‌شان به شکلی نیست که بشود با توطئه‌ها و فتنه‌ها در بین آنها جدایی انداخت و به هیچ وجه نمی‌توان بین این مردم و آن مردم جدایی‌ قرار داد.

رئیس جمهور اضافه کرد: پیوستگی این مردم به اسلام و پیوستگی آن مردم با دین و اسلام امری جدا نشدنی است، چرا که عشق به دین و ارزش‌ها در تمام وجودشان قرار دارد. لذا پیام مردم آذربایجان، پیام وحدت، انسجام و ایستادگی در مقابل دشمنان و ساختن کشور به دست توانای جوانان عزیز است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد

مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی

حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!

نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

آماده‌باش در 5 استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

بارندگی 120 میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی 35 روستا

دسترسی جنوب کرمان به دلگان سیستان و بلوچستان قطع شد

دستور تخلیه سه روستای جنوب کرمان صادر شد

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

آموزش در مدارس شهرستان های ریگان و گُنبکی سه شنبه غیرحضوری است

انحراف اتوبوس در سیرجان 9 مجروح برجای گذاشت

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» تا نورپردازی در میدان آزادی

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید