آخرین مطالب

رییس کل دادگستری کرمان: برخی مصدومان حادثه بالگرد در بافت شکایت کرده‌اند اجتماعی

رییس کل دادگستری کرمان: برخی مصدومان حادثه بالگرد در بافت شکایت کرده‌اند

  بزرگنمایی:
رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: برخی از مصدومان حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در شهرستان بافت به عنوان شاکی ثبت شکایت کرده اند اما برخی هنوز به این پرونده ورود نکرده اند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: در حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و همراهان علاوه بر خسارت‌ جانی که به سرنشینان این بالگرد وارد شد، قصور احتمالی دیگری نیز مورد توجه است زیرا در این سانحه یک نفر جان خود را از دست داد و سایرین نیز مصدوم شدند.

وی با تاکید بر اینکه بلافاصله بعد از وقوع این سانحه پرونده قضایی در دادگستری شهرستان بافت محل وقوع حادثه تشکیل شد اظهارداشت: بازپرس ویژه ای برای بررسی روند این حادثه در نظر گرفته شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه تیم های بازرسی و بازپرس ویژه پرونده سقوط بالگرد در شهرستان بافت هم اکنون در حال رسیدگی و علت یابی این حادثه هستند گفت: مصدومان این حادثه هم اکنون از بیمارستان ترخیص شده اند اما پیگیری های قضایی همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بالگرد هلال احمر در کرمان در دست انجام است که پس از اعلام نتیجه بررسی اطلاعات، رسیدگی به این پرونده ادامه می یابد تصریح کرد: سازمان بازرسی استان کرمان نیز به پرونده سقوط بالگرد هلال احمر در بافت ورود کرده و هرگونه قصور و تقصیر را بررسی می کند.

حمیدی گفت: در راستای بررسی پرونده سانحه سقوط بالگرد در شهرستان بافت خسارت وارده به بیت المال نیز مد نظر قرار دارد که این خسارت باید جبران شود.

مسمومیت دانش آموزان از شایعه تا واقعیت

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین از تحمل بار سنگین شایعات بر دوش جامعه سخن گفت و افزود: تاکنون در این استان موردی از مسمومیت دانش آموزان اثبات نشده است.

وی افزود: تاکنون موردی از خرابکاری در مدارس استان کرمان که موجب مسمومیت دانش آموزان شود را نداشته ایم و برخی مواردی که مطرح شده نیز شایعه بوده است.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: در برخی موارد دانش آموزان تحت تاثیر بار روانی به وجود آمده، ابراز احساس بیماری کرده اند که در مراجعه به مراکز درمانی مشخص شد هیچ مشکلی ندارند.

وی بر لزوم برخورد با شایعات تاکید کرد و گفت: هر فردی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در بخش های مختلف بکند مرتکب جرم شده و مورد برخورد قانونی قرار می گیرد.

324 نفر از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر در کرمان مشمول عفو رهبری شدند

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان گفت: عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه پدرانه و باشناخت عمیق ایشان از مسائل اجتماعی و براساس پیشنهاد ریاست قوه قضاییه مطرح شد.

وی افزود: عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل حال افرادی که در اغتشاشات اخیر حضور داشته اند نیز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: این عفو براساس معیارهای تعیین شده، شامل حال افرادی که در اغتشاشات اخیر مرتکب قتل نشده بودند و مستقیم با سرویس های جاسوسی ارتباط نداشته بودند و خسارت سنگین به بیت المال وارد نکرده بودند شده است.

وی با تاکید بر اینکه 324 نفر از افرادی که در اغتشاشات اخیر کرمان سهم داشته اند مشمول عفو رهبری شدند تصریح کرد: تمام این افراد در زندان نبودند اما در مجموع پرونده های آنها مختومه شده است.

نماینده قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به بازدید و دیدار با افراد دستگیر شده افزود: 100 درصد افرادی که در اغتشاشات سال جاری کرمان دستگیر شده بودند یا برای آنان پرونده سازی شده بود از رفتار خود پشیمان بودند و اقرار داشتند تحت تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته بودند که مشمول عفو رهبری قرار گرفتند.

وی افزود: در مجموع سه هزار و 734 نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار گرفتند که یک هزار و 868 نفر از زندان آزاد و یک هزار و 850 نفر نیز از تخفیف و تقلیل مجازات بهره مند شدند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: این اطمینان وجود دارد که شرایط و ضوابط اعمال شده در عفو معیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه و مدبرانه بوده و در اعلام این عفو امنیت و آرامش جامعه همواره مد نظر قرار داشته؛ این درحالی است که حتی یک سارق نیز در بین این افراد نبوده است.

97 درصد پرونده های وارده به دادگستری کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه انتظار و توقع مردم از دستگاه قضایی رسیدگی سریع و دقیق به پرونده ها و تحقق عدالت حقوقی و قضایی است گفت: جامعه قضایی استان کرمان با همت جهادی در راستای تحقق درخواست های مردم تلاش می کنند.

وی حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را بسیار زیاد برشمرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی در تلاش است با وجود زیادی پرونده ها، کیفیت رسیدگی ها و اتقان آرای صادره در راس کار باشد و به آن توجه شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: اینکه بیش از 90 درصد تقاضاهای ماده 477 رد می شود بیانگر این است که آرای صادره طبق قوانین شرعی و قانونی صادر می شوند و خللی در آنها وجود ندارد.

وی شمار پرونده های وارد شده به دادگستری استان کرمان را طی 11 ماه گذشته سال جاری 656 هزار و 862 مورد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 550 هزار و 611 پرونده رسیدگی و مختومه شده و در مجموع 97 درصد پرونده های وارده به دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگستری این استان طی 11 ماهه سال جاری 84 روز و درصد ابلاغ الکترونیک تصمیمات و اوراق قضایی در کرمان 92 درصد است.

وی گذشتن دستگاه قضایی را از ابلاغ های سنتی و رسیدن به ابلاغ الکترونیک دستاوردی بسیار بزرگ عنوان و تصریح کرد: یکی از توفیقات بسیار خوب  قوه قضاییه انجام کار در این حوزه به شیوع ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به حرکت قوه قضاییه برای جلوگیری از تشکیل پرونده های فیزیکی و تشکیل پرونده های بدون کاغذ گفت: حدود 20 درصد پرونده های قضایی این استان به صورت الکترونیک انجام می شود.

207 هزار و 785 پرونده قضایی به شوراهای حل اختلاف کرمان وارد و مختومه شده است

وی با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف، دستاورد بزرگی برای قوه قضاییه به شمار می روند گفت: این شوراهای بازوی توانمند دستگاه قضایی هستند و در کنار قوه قضاییه خدمت بسیار بزرگی را به مردم ارائه می دهند.

حمیدی دادرسی ارزان، بدون تکلف و با متوسط زمان رسیدگی بسیار اندک را از جمله خدمات شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف دستاورد بزرگی برای قوه قضاییه است.

وی تاکید کرد: 207 هزار و 785 پرونده طی 11 ماه گذشته به شوراهای حل اختلاف استان کرمان وارد و مختومه شده و 44 درصد پرونده های قابل صلح و سازش که به شوراها ارائه شده به صلح و آشتی انجامیده است.

دستگاه قضایی کرمان و جلوگیری از بیکاری 7500 نیروی کار

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین به یکی از وظایف دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری از تعطیلی واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی به خودی خود و قبل از درخواست افراد و اصناف به رفع مشکلات آنها ورود می کند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی استان کرمان طی سال جاری تاکنون از بیکار شدن هفت هزار و 500 نیروی متخصص کار و کارگر در این استان پیشگیری کرده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: 40 نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کرمان طی سال جاری برگزار و 152 پرونده در این رابطه تشکیل، رصد و پیگیری شده است.

وی ادامه داد: 198 مصوبه نیز برای حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تصویب و اجرا شده است.

حمیدی حمایت از اشتغال، تولید و حمایت از سیاست های اقتصاد مقاومتی را بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز سفارشات ریاست قوه قضاییه از اولویت های دستگاه قضایی دانست و گفت: مشکلات فعالان اقتصادی استان کرمان در نشست های منظم بررسی می شود.

وی افزود: همچنین بنده و روسای حوزه های قضایی و دادستان های استان کرمان نیز از واحدهای تولیدی مشکل دار بازدید کرده ایم و مشکلات آنها احصا و رسیدگی می شود.

برگرداندن 880 هکتار اراضی دولت در کرمان به بیت المال

همچنین رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: 2 هزار و 526 پرونده طی سال جاری برای افراد متخلفی که به حقوق بیت المال دست درازی کرده اند در راستای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع 880 هکتار از اراضی دولت در سال 1401 از دست سودجویان و متخلفان خارج و به بیت المال اعاده شده است که کارشناسان ارزش این اراضی را بالغ بر هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند.

حجت الاسلام حمیدی اظهارداشت: هزار و 470 نفر نیز در رابطه با تضییع حقوق بیت المال طی سال در کرمان جاری مورد تعقیب قرار گرفتند که برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و رسیدگی به پرونده آنها در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی نیز از سیاست های قوه قضاییه به شمار می رود تصریح کرد: در این شورا طی سال 1401 از تغییر کاربری 323 هکتار زمین جلوگیری شده است.

تبدیل جشنواره رسانه و عدالت کرمان به الگویی کشوری

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین به رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در این استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در نیمه دوم سال آینده برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره رسانه و عدالت مورد توجه و تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است اظهار داشت: این جشنواره به الگویی برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.

حمیدی به آغاز پویش "به عشق امام رضا (ع) می بخشم" نیز اشاره کرد و گفت: این پویش به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) اجرا شده و در راستای تحقق اهداف این پویش تا سالروز ولادت امام رضا (ع) تلاش می شود از تمام ظرفیت های استان کرمان بهره برداری شود.

وی تاکید کرد: انتظار می رود رسانه ها به فرهنگسازی پویش به عشق امام رضا (ع) می بخشم کمک کنند زیرا در این راستا جلب رضایت اولیای دم در 40 مورد هدفگذاری شده است.

همراهی بدون حاشیه رسانه ها

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین از همراهی بدون حاشیه رسانه ها با دستگاه قضا تقدیر و تصریح کرد: اصحاب رسانه همواره یاور خوبی برای دستگاه قضایی بوده اند.

وی افزود: رسانه ها با تعامل و همراهی در پیشبرد اهداف قوه قضاییه همراهی و همکاری کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، تعامل و همراهی بین دستگاه قضایی و رسانه ها را یک معامله برد - برد عنوان کرد و اظهار داشت: در این مدت آنچه از سوی رسانه ها مطرح شده است، پیگیری و مطالبه بحق بوده که جز سیاست های مورد نظر دستگاه قضایی است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

کارت شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1403 منتشر شد

مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی

حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!

نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

آماده‌باش در 5 استان/ هموطنان سفر خود را به جنوب کشور تعویق بیندازند

بارندگی 120 میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی 35 روستا

دسترسی جنوب کرمان به دلگان سیستان و بلوچستان قطع شد

دستور تخلیه سه روستای جنوب کرمان صادر شد

مدارس شرق کرمان چهارشنبه غیرحضوری شد

راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است

آموزش در مدارس شهرستان های ریگان و گُنبکی سه شنبه غیرحضوری است

انحراف اتوبوس در سیرجان 9 مجروح برجای گذاشت

رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» تا نورپردازی در میدان آزادی

هشدار کامرون به اسرائیل: تنش‌ها را در منطقه تشدید نکنید

توقیف محموله کود شیمیایی رژیم صهیونیستی توسط گمرک ایران

ایروانی: اسرائیل می‌داند پاسخ دوم ایران قاطعانه‌تر خواهد بود

طرف مقابل واکنشی نشان دهد، اقدامات بعدی ایران سهمگین‌تر خواهد بود

هنرمندان با صدور بیانیه‌ای از اقدام مقتدرانه ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند

اذعان رسانه صهیونیست: پاسخ ایران به اسرائیل، نشان داد که تهران مهارشدنی نیست

امیرعبداللهیان: هیچ هدف غیرنظامی را در پاسخ خود تعریف نکردیم

دستگیری زن و مرد مامورنما در مزارع پیاز عنبرآباد

قاچاق سوخت سه نفر را در جنوب کرمان قربانی کرد

داده‌نما |هشدار قرمز هواشناسی کرمان+ اثر مخاطرات باران سیل‌آسا و تمهیدات

بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ایران

عملیات «وعده صادق» به همه اهدافش نائل شد

اطلاعیه سپاه درباره حملات گسترده علیه رژیم صهیونیستی

حمله راکتی گسترده حزب الله لبنان به رژیم صهیوینستی در منطقه اشغالی جولان

وزیر امور خارجه ایتالیا: ایران خویشتن‌داری کند

گردوغبار شدید شرق کرمان را فراگرفت

پشت پرده خبر استعفای شهردار جیرفت، مساله «تماس بزرگان» و یک توصیه

بیش‌ از‍ 266 هزار نفر از اماکن گردشگری بم بازدید کردند

6 کشته در تصادف محور کرمان به چترود