آخرین مطالب

استاندار کرمان: شهرداری‌ها از اجرای طرح فیبر نوری حمایت کنند اجتماعی - اخبار استان کرمان

استاندار کرمان: شهرداری‌ها از اجرای طرح فیبر نوری حمایت کنند

  بزرگنمایی:
استاندار کرمان با بیان اینکه اجرای طرح فیبر نوری از ۲ روز گذشته در مرکز استان آغاز شده و طی ۲۵ روز آینده به اتمام می‌رسد گفت: شهرداری کرمان در این حوزه همکاری خوبی داشته و سایر شهرداری ها نیز باید از اجرای این طرح حمایت کنند.

 محمدمهدی فداکار روز شنبه در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان در سال جاری دولت طی سه سال کل شهرهای کشور را به این طرح متصل می کند.

وی اظهار داشت: طرح فیبر نوری بسیار بااهمیت است و شهرداران باید در حوزه اجرای آن همکاری کنند؛ هر شهرداری و شورای اسلامی که در این بخش کوتاهی کند باعث می شود مردم با محرومیت مواجه شوند و فرصت از دست برود لذا باید پاسخگوی مردم باشند.

استاندار کرمان عنوان کرد: بیش از 80 شهر استان کرمان باید پای کار فیبر نوری باشند و شهردارانی که در اجرای این پروژه همکاری نمی کنند بایستی به مردم معرفی شوند زیرا دولت این ظرفیت بزرگ را پای کار آورده و اعتبار آن از محل شرکت های بزرگ تامین و بعد از محل درآمدها کسر می شود که در این پروژه باری بر دوش استان وجود ندارد.

وی یادآور شد: ظرفیت فیبر نوری در حوزه های اقتصادی و کسب و کارها مشکل ارتباطات را یکبار برای همیشه رفع می کند، در این حوزه شهرداری کرمان همکاری کرده و دستگاه ها مراقبت کنند که این کار با چالش روبه رو نشود و با سرعت پیش رود تا این پروژه پایان ماه جاری در شهر کرمان تکمیل شود.

تصمیم دولت براذی سکونتگاه های غیررسمی

فداکار افزود: همچنین اقدامات انجام شده در حوزه سکونتگاه های غیررسمی بزودی با حضور معاون اول رییس جمهور اعلام خواهد شد.

حمایت از مولدسازی

وی همچنین بیان کرد: دستگاه هایی که مولدسازی را پیگیری نمی کنند و ساختمان های خود را اجاره دادند، این ساختمان ها به صورت مازاد اعلام خواهد شد یا آنها را واگذار یا خومان در راستای رونق سازی از آنها استفاده می کنیم لذا تمامی ظرفیت ها را حتما پای کار بیاورند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: پنج همت اعتبار اسناد خزانه وجود دارد که باید از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری شود تا ظرفیتی به استان اضافه شود و این اسناد به علاوه اعتبارات عمرانی است که باید بتوانیم عدد بزرگی از آن را جذب کنیم.

وی ادامه داد: اعتبارات تبصره 18 نیز به صورت جداگانه پیگیری، اعلام و رصد می شود و اعتبارات معادن را باید ادارات صمت شمال و جنوب کرمان پیگیری کنند.

فداکار با بیان اینکه خسارت معادن به زیرساخت ها جبران می شود گفت: این اعتبارات در همان شهرستان محل معدن هزینه می شود و معادن جنوب استان کرمان باید فعال شوند تا در خسارت ها و سیل بتوانیم از این حوزه حمایت بگیریم.

بخشی از مزایای پروژه فیبر نوری در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فیبر نوری تحرکی جدی در وزارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اقدامات این حوزه مورد حمایت ما قرار دارد؛ در این زمینه اگر بتوانیم براساس برنامه زمان بندی حرکت کنیم، استان کرمان در زمره سه استان برتر کشور در این حوزه قرار خواهد گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: شنیدن خبر پنج هزار کیلومتر فیبر نوری ساده است اما حجم کار بسیار وسیع و سخت است؛ حتی کشورهای اروپایی با این همه ادعا از 50 درصد فیبر نوری عبور نکردند و فیبر نوری در صورت تکمیل، زیرساخت ارتباطی استان کرمان را کاملا تغییر و کیفیت اینترنت را تا 80 درصد افزایش می دهد.

استاندار کرمان: شهرداری‌ها از اجرای طرح فیبر نوری حمایت کنند

وی با بیان اینکه فیبر نوری در اقتصادی و کسب و کارها بسیار با اهمیت است و بر فضای علمی، پژوهشی و دانش آموزی نیز اثرگذار است تصریح کرد: در حوزه شهری شهرداری ها کمک کنند تا یک ماه آینده پروژه فیبر نوری کرمان به اتمام برسد، ضمن آنکه کار این پروژه در استان تا پایان سال جاری تمام می شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع امنیت شبکه ارتباطی بیان کرد: انتظار ما از راهداری این است که در این حوزه همکاری کند تا همزمان راهکاری برای اجرای فیبر نوری بین شهری و درون شهرها اجرا شود.

وی افزود: سال گذشته زمان جذب اعتبارات عمرانی را عقب انداختیم و همه دستگاه ها این اعتبارات را جذب کردند؛ از الان اقدامات لازم برای اعتبارات امسال باید انجام شود و جذب اعتبارات را به پایان دوره نگذاریم زیرا امسال برخی دستگاه ها حتی امور ارائه تشریفات را برای جذب اعتبارات انجام نداده اند.

پورابراهیمی عنوان کرد: تکمیل جاده کرمان - راور را پیگیری کردیم و این پروژه تا منطقه چترود به بهره برداری رسیده اما در بین آن چند قطعه وجود دارد که اعتبارات آن ابلاغ شده، قطعات این محور آماده آسفالت است و هزینه زیادی نمی خواهد، ما نباید بگذاریم فعالیت های انجام شده، هدر رود.

اجرای پنج هزار کیلومتر فیبر نوری در کرمان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز گفت: تا پایان دولت تمام شهرها به پروژه ملی فیبر نوری متصل خواهند شد که این پروژه برای کسب و کارها و منازل شهری مزایای زیادی دارد.

حسین ساجدی فر افزود: فعالیت عمرانی این پروژه در کرمان آغاز شده و در این حوزه شهرداری کرمان همکاری کرد؛ 400 کیلومتر فیبر در این شهر حفاری خواهد شد.

استاندار کرمان: شهرداری‌ها از اجرای طرح فیبر نوری حمایت کنند

وی ادامه داد: این پروژه حجم بالایی دارد و 9 تیم از حاشیه شهر کار را آغاز کرده اند؛ شهرداران نیز نباید بگذارند که این فرصت از دست برود، این بستر حداقل 40 تا 50 سال آینده ما را در حوزه ارتباطات بیمه می کند.

ساجدی فر افزود: در مجموع پنج هزار کیلومتر فیبر نوری بین شهری و شهری در استان کرمان باید انجام شود که تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

تشریح اعتبارات استان کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان نیز با اشاره به وضعیت بودجه استان گفت: 17 هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار هزینه ای به استان ابلاغ کردند که در این زمینه برای حقوق و مزایا 65.6 درصد و سایر هزینه ها 61.3 درصد اعتبارات تخصیص داده شد.

محمدرضا وحیدی افزود: همچنین تاکنون 2 هزار و 10 میلیارد ریال پاداش پایان خدمت سال گذشته به استان ابلاغ شده که به میزان 40 درصد از اعتبارات این حوزه است که بین دستگاه ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای(عمرانی) از ابتدای امسال تاکنون 63 هزار و 400 میلیارد ریال به استان ابلاغ شده که 22.1 درصد آنها از محل اعتبارات استانی، 12 درصد نفت، 31 درصد متوازن و 10.6 درصد از محل 27 صدم درصد مالیات ارزش افزوده و مابقی از جمله اعتبارات معادن 100 درصد نقدی تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: 99 درصد از موافقت نامه ها را مبادله کردیم و مابقی نیز در دستور کار است لذا دستگاه های اجرایی در زمینه عقد قرارداد با پیمانکار برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

استاندار کرمان: شهرداری‌ها از اجرای طرح فیبر نوری حمایت کنند

تامین زیرساخت 200 هزار نفر جمعیت سکونتگاه‌های غیررسمی کرمان

وحیدی عنوان کرد: براساس بند ب تبصره 11 قانون بودجه باید برای تامین زیرساخت ها در سکونتگاه های غیرررسمی خارج و داخل محدوده شهرها برنامه ریزی کنیم و زیرساخت های این مناطق از جمله مسجد، مدرسه، کلانتری، ایستگاه رادیویی و تلویزیونی، بهداشت و آب و برق و سایر تاسیسات طی 2 سال تامین شود.

وی افزود: 30 سکونتگاه غیررسمی با جمعیت 200 هزار نفر در استان کرمان گزارش شده که 21 مورد در شمال و 9 مورد در جنوب این استان قرار دارند و باید در برنامه ریزی ها برای تامین زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ابراز داشت: اعتبارات این زیرساخت ها از محل ماده 39 قانون ارزش افزوده تامین می شود لذا فرمانداری ها و دهیاری ها باید این نکات را مورد توجه قرار دهند، ضمن آنکه دستگاه های اجرایی مربوطه باید پروژه های نیمه تمام خود را در سکونتگاه ها اعلام کنند تا در دستور کار قرار گیرد.

معرفی 6 دستگاه غیرفعال کرمان در فضای کسب و کار

وی گفت: استان کرمان ارتقای خوبی در حوزه فضای کسب و کار داشته اما باید برنامه ریزی ویژه ای روی این حوزه صورت گیرد و به دستور استاندار کرمان دستگاه های مربوطه در ایجاد زیرساخت داده های مکانی اعلام می‌شوند.

وحیدی ادامه داد: 45 دستگاه در حوزه ایجاد زیرساخت های داده مکانی مکلف هستند لایه های GIS مربوط به خود را در سامانه بارگذاری کنند که از این میزان 26 دستگاه این داده ها را بارگذاری کردند و 14 دستگاه نیز در مرحله سخت افزار و نرم افزاری قرار دادند؛ 6 دستگاه کاری در این حوزه انجام ندادند که در این حوزه می توان به مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، شهرداری های رفسنجان و سیرجان، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شرکت شهرک های صنعتی اشاره کرد که شهرک های صنعتی کار را در این حوزه آغاز کرده اما اقدام نهایی را انجام نداده است.

وی تاکید کرد: هدف استان کرمان این است که برای بهبود رتبه فضای کسب و کار، تمامی موانع را برداریم و یکی از اقدامات مهم در این حوزه بحث ایجاد زیرساخت های داده مکانی بوده که مجوزهای لازم در این حوزه صادر شده است.

خلق منابع از ظرفیت های بودجه

وی در ادامه با بیان اینکه هدف استان کرمان خلق منابع است گفت: نیازهای استان بیش از تخصیص اعتبارات است لذا باید منابع جدیدی را خلق کرد.

وحیدی افزود: سه روش خلق منابع از جمله اوراق تسویه، مشارکت های عمومی، خصوصی و مولدسازی در ظرفیت های بودجه تعریف شده است که ما نیز موظف به پیگیری آنها هستیم تا پروژه های نیمه تمام را با سرعت بیشتری افتتاح کنیم و کام مردم شیرین شود.

ضرورت خدمات رسانی به شهرستان های تازه تاسیس

معاون توسعه منابع و مدیریت استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: گُنبکی و جازموریان اخیرا شهرستان شدند لذا بایستی ایجاد تشکیلات اداری در این شهرستان ها از طریق دستگاه های ملی دنبال شود.

علی بیگ زاده افزود: دستگاه های اجرایی موظف به ارائه خدمات به این شهرستان ها هستند و به زودی شورای اداری را در این مناطق تشکیل می دهیم که دستگاه ها باید گزارش دهند چه اقدامات و خدمت رسانی در این شهرستان ها انجام دادند.

وی اضافه کرد: سند اقامه نماز استان کرمان تا سال 1406 تدوین و تصویب شده که به زودی ابلاغ می شود و دستگاه ها براین اساس ارزیابی می شوند، ضمن آنکه اجلاس استانی نماز نیز این هفته تشکیل خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان نیز در این زمینه گفت: 100 هزار میلیارد ریال کل ظرفیت اسناد تسویه خزانه در کشور است و می توانیم از این ظرفیت استفاده و تهاتر انجام دهیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

محمد مخبر مدیریت قوه‌ مجریه را بر عهده گرفت

انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا 50 روز دیگر باید برگزار شود

انتقال پیکر شهدای بالگرد رئیس جمهوری به معراج شهدای تبریز

آیت الله رئیسی و تیم همراه به شهادت رسیدند

روسیه: امیدواریم رئیس‌جمهور ایران سلامت باشد

بالگرد حامل رئیس جمهور چه مشخصاتی داشت؟

احکام بدوی تتلو صادر شد/شاکی خصوصی ندارد

تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای درباره سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

رهبر انقلاب: امیدواریم رئیس‌جمهور به آغوش ملت بازگردد

برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور

منصوری: برقراری تماس با دو همراه رئیس جمهور در بالگرد/ حادثه سختی نبوده است

کرمان آماده میزبانی از پیرغلامان

فرمانده سپاه کرمان: روابط عمومی‌ها از ارکان مهم امیدآفرینی هستند

استاندار کرمان: تعدد سامانه‌ها به گره کار مردم تبدیل شده است

دیدار امیرعبداللهیان با خانواده زندانی ایرانی در عراق

نخست‌وزیر قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه به بن‌بست رسیده است

اعطاء 80 هزار قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در 3 نقطه از کرمان

شهداد گرم‌ترین شهر کشور

کنترل 20 میلیون متر مکعب آب سیلاب در آبخیزداری بم

20 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کرمان اعلام شد

حقوق سربازان باردیگر افزایش یافت

جزئیاتی از کشف یک آسیب‌پذیری در مرورگر گوگل کروم

سوخت‌گیری با کارت شخصی به 80 درصد رسید

خانواده شهید زاهدی با رهبر انقلاب دیدار کردند

سفر وزیر صمت به کرمان

هشدارسطح زرد هواشناسی کرمان

یارانه کشاورزان با صدور اسناد مالکیت قطع نمی‌شود

توقیف 3 خودروی شوتی حامل 3 هزار لیتر سوخت قاچاق در کهنوج

تصادف محور کرمان _ دهبکری با 3 فوتی

مرحله دوم انتخابات در اوج سلامت، امنیت و دقت برگزار شد

آغاز 7 روز بارندگی از فردا؛ رگبار و باد شدید کشور را فرا می‌گیرد

انهدام باند سارقان در فهرج

کاهش 100 درصدی تصادفات در محور‌های مواصلاتی فهرج ـ زاهدان

باند قاچاقیان موادمخدر صنعتی در بم منهدم شد

رشد 30 درصدی معوقات بانکی در کرمان/ تشدید برخورد با بدهکاران دانه‌درشت

از قند و شکر دوری کنید

امسال به تعداد زیادی از ایثارگران واجد شرایط زمین واگذار می‌شود

جدیدترین کتاب انتشارات سورمه رفسنجان رونمایی می‌شود

حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد

72 هزار معلم امسال جذب می‌شوند

بهره برداری از 2 مدرسه در فهرج

انهدام باند سارقان با کشف 17 فقره سرقت در بم

تعلل در ساخت بیمارستان عنبرآباد، منجر به تشکیل پرونده در عدلیه شد

استاندارد کرمان سه دستگاه تجهیزات تفریحی را در انار پلمب کرد

حماس: 7 گور جمعی، شاهدی بر وحشیگری اشغالگران علیه ملت فلسطین است

ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است

پورعباس با حکم رئیس‌جمهور سرپرست سازمان ملّی سنجش شد

پاسخ به چند سوال رایج درباره مصرف شیر

چرا روشنایی در خانه مهم است؟